torsdag 10 november 2011

MJAUUU.

Kommer inte ifrån katterna, det bor en i receptionen härute haha.

Idag började jag promenera med en karta i hand för att ta mig till moulin rouge, köpte mig en starbucks och satte mig för att titta på den en stund sen knatade jag till Operan för att hitta hop on hop off bussen. Härlig känsla när man såg Eiffeltornet för första gången live faktiskt =)

Eftersom min kamera är trasig så hade jag ju bara mobilen till hands, men helt plötsligt så var batteriet på noll!! Faen vad sur jag blev, jag sparade mig för att kunna ta några kort på eiffeltornet, irriterande.
Hoppade av vid eiffeltornet och gick runt lite, åka upp vägrar jag, har inget sug efter att göra det direkt hehe. Så jag tog en gigantisk korv med bröd och en mugg med varmt vin och njöt av utsikten.

Är helt chockad att jag lyckades hitta hem sen också, är ett virrvarr av gator och är inte lätt att läsa på världens minsta karta =) Höll på att frysa ihjäl också eftersom jag ville ju sitta ute på däck på bussen så man ser allt, det var inte nådigt kallt i slutet, det var en tjej som ropade upp till mig på franska och frågade om det inte var kallt att sitta där, jag nickade frenetiskt, brrr.. Men nu sitter jag här nyduschad med ett glas rött, skönt! Imorgon byter jag hotell, eller om det nu var hostel vi skulle bo på..

Inga kommentarer: