onsdag 22 april 2009

Dublin

Sitter i Dublin nu med stora fönster, ett är öppet och ett tåg susar förbi, mys på nåt sätt. Ser The spire lysa högt upp i skyn! Info och bilder här
Gick upp strax före 6 imorse, sen satt jag på planet hit 9.50, sov typ hela vägen. Skönt sen när man landar att det tar typ högst en kvart med buss in till city. Bokade en natt på hostelet där jag bodde sist eftersom jag var lite sjuk och jag ville ha nånstans att kunna lägga mig och dö under dagen om jag var tvungen eftersom Marie jobbade. Kändes fräckt att gå av bussen, föraren frågade om jag visste vart jag skulle ta vägen och jag sa "It´s ok I´ve been here before so I know where I´m going" väääärldsvaaaan hahaa
Fick checka in tidigare för mitt rum var redan klart.. Sen så vandrade jag runt lite, tog samma sightseeingbuss som sist, skulle ta kort på bensinstationen som hette Emo men den hade dom visst tagit bort sen sist =O
inte lika rolig chaffis dock, men han sjöng för oss iaf =)
kl 18 så mötte jag upp Marie vid The spire och vi gick och tog en kaffe i en ombyggd kyrka, sen hem till henne och kollade upp lite grejer inför resan.. Iväg och käkade på en Irländsk pub och en öl på det.. hujedamig vad mycket folk som är ute och super i Dublin alla dagar i veckan!! Var som en jävla lördag hemma. Sjukt.. alla är alkisar här typ sa Marie haha

Imorgon ska jag checka ut men lämna väskan här i ett rum, sen ska jag ta mig iväg på en 4½ timmes tur.. detta ska jag göra ska vara asfint, se där lite filmer spelats in =) Nice ville verkligen ut med kusten och bergen och se lite!
På kvällen ska Marie ta med mig på en pub som är väldigt känd, bland annat har scener ut Ps I love you spelats in där, kul då måste jag ju se om den när jag kommer hem. Sen ska man försöka sova inför fredagsresan, lycka till för vi är faan sjukt uppspelta!
Nä nu ska jag kolla lite tv innan jag somnar!

Ps. faaan att jag glömde kabeln till kameran hemma, kunde ju börjat överföra bilder redan annars.. oh well.

Btw härmar Zarah och postar denna videon, jag är ju knappast hans största fan, men jag tycker om videon som fan. Båda är skitsnygga, ljuset är skönt.. Ilska! Passion! =)

4 kommentarer:

mange sa...

Faaan skulle du glömma kabeln för :( hemma kommer du typ aaaaldrig ha tid att sätta in bilder) lär du väl inta ha nu heller iof haa...Ha det så jäkla kul nu, tror bussresan blir underbar utsicktsmässigt. Ja jag älskar den videon tittar på den varje dag :) Jag har ju alltid smyggillat både Enrique och hans pappa haha

Michan sa...

åh, jag vill också till Dublin! massa år sen jag var där sist... fått veta något mer om vad som väntar?

Veronica sa...

haha jo nan gang kommer val bilderna upp =)
Michan: Nae ingenting!

mange sa...

När jag ser videon kommer jag att tänka på när jag och R var unga (dryga 20 år) och var på Cypern och krascha ett hotellrum, jag kasta en tillbringare med vatten i golvet R slängde en vas med blommor i dörren så det blev ett hål,mm. Vi har ändå lyckats få 2 fina barn och ett långt äktenskap..lite ilska rensar bara luften,haha. Fast vi sjöng inte lika fint.