torsdag 23 april 2009

Dublin dag 2

Sitter inte pa min egna dator sa ni far sta ut med stavningen haha.
Idag har jag varit pa den dar bussresan, men vadret var skit sa det var ju inte lika fint som det skulle varit annars =( var molnigt sa bergen skymdes mycket. Men tradgarden vi var i var helt sjuk.. kandes som att ga i alice i underlandet skogen och jag vandrade runt dar i typ en timme. sjuukt hoga trad och fina blommor och fontaner och backar.. ja inte backar som man gar i utan, sana med vatten i haha.
Sen mitt i allt fanns en djurkyrkogard, djur som legat dar sen i borjan pa 1900 talet. Fick tarar i ogonen for det var sa sjukt, riktiga gravstenar alltsa, mysigt att man tankte pa sina djur redan pa den tiden. Tog massa bilder och gick upp i ett torn dar jag tror dom dodade folk forr i tiden, var kanoner runt om, gick in dar sjalv =)

Sen forsoker jag fa tiden att ga nu innan jag ska mota upp Marie, det regnar ute blaa. Shoppade ett par skivor pa HMV och hittade antligen Boots men da fanns inte dom ogondropparna jag skulla ha dar, kanske ar annorlunda grejor i Irland. Kopte nagra andra iaf.
Satt och at och drack kaffe pa samma stalle som igar, ombyggd kyrka. Sen nar jag ska betala med kort sa kommer min sevitris fram och fragar: Ar du Svensk? hah! Hon hade varit har och jobbat i 3 manader. Sa jag fragade om det var ok om jag satt kvar en stund och laste och det var det ju..
Nu ska jag ga och hamta min vaska strax. Snart ska vi aka =O =S =D =O
Fast forst ska vi pa puben jag skrev om igar och sen forsoka sova en stund..

Inga kommentarer: