onsdag 10 december 2008

nää men vaddå sova?

Jag fastnar ju ofta för saker, typ som på youtube, man kan ju klicka sig vidare i all evighet, känns som om jag gjort detsamma ikväll hehe.
Ja iaf, iom att min pappa har cancer så har han fått en del komplikationer runt det och fått åka in massor med gånger för att få blod för att tumören blödigt/blödit (hur fan den nu stavas)
Jag och min syster har därför känt oss så tacksamma för alla människor som ger blod (ja mamma och resten av familjen också såklart men jag och Carina har pratat mycket om det) så vi vill ju självklart ge tillbaka. Vill ju uppmana alla andra att göra detsamma också såklart, kommer rapportera såfort vi har kommit iväg!
http://www.geblod.nu
Herregud vad jag har proppat alla med sånt här idag haha, men tänk så lite det behövs för att hjälpa egentligen, allt kostar inte ens pengar =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bestämt mig för att också ge blod. Jag är ju livrädd men jag har sagt ända sen syrran råkade ut för sin olycka att jag skulle betala igen med att ge blod. Hon hade inte överlevt första timmarna utan en jäkla massa blod och det är man ju otroligt tacksam för! Jag håller på att förbereda mig... För min del är det ju inte bara att ge blod det måste föregås av en lång övertalningskampanj till mig själv att jag faktiskt ska klara av det... Får väl släpa med mig lilleman, då brukar jag bli superkvinnan :)

Veronica sa...

Hehe ja just det, ta med honom =)
Ja jag undrar hur många påsar pappa fick under hela den här tiden egentligen, jävligt många iallfall.

Anonym sa...

16-18 påsar var det. Vi måste ta tag i det där med blodet efter nyår. Jag har aldrig några nyårslöften, men det ska det tammetusan bli nu på den punkten.

Veronica sa...

trodde det var mer, men ändå.. Ja jag tänkte på samma sak, om nyårslöftet alltså, fast jag gör det ändå =)