onsdag 24 december 2008

Jag har ett husdjur =D

Ok att man kan hitta konstiga kryp ibland när man städar, men det enda jag hittade medans jag dammsög under mattan var en nyckelpiga!!! Blev asrädd för vad som kom krypandes först, men sen stog jag och gapade.. Fick panik och tänkte att jag kan ju inte ha den härinne iaf. så jag satte ut den på fönsterbläcket, men insåg att där kommer den väl att dö, fick så dåligt samvete hah, tittade ut och där satt den blickstilla, säkert chockad. VAD TASKIG JAG ÄÄÄR!
Så jag tog in den och den låg helt still i säkert 5 min, sen blåste jag lite på den och då började den vakna till liv igen, la den bland mossan vid hyacinten jag fick av Carina igår. Nu har den krypit ned och sover säkert snart gott. Den såg lite annorlunda ut än den vanliga jätteröda, kollade upp det och den heter ögontecknad nyckelpiga, coolt.

Vad ska jag döpa den till? hmm funderade på om den skulle heta Adam för att han har namnsdag idag hahahaa. Nä eller nåt annat juligt, förslag?

Jag bestämde just att han får heta Tomten =D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaa, så passande att det var just Adam idag :)

Det är nog en förklädd tomte....
Han måste ju fått en chock för det är ju minusgrader ute.

Veronica sa...

Ja jag höll på att döda tomten!!!! =O

Anonym sa...

Hade ju INTE varit så bra kan jag ju säga...för då hade inte du fått några paketeketer

Veronica sa...

haha =P