tisdag 9 december 2008

Eartlings

Denna video håller jag på att förbereda mig på att se, lär väl böla som vanligt men jag ska fan se den.
Hela videon här nedan men skönast att se den på sidan här klick klick


EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby.
In 2005, EARTHLINGS premiered at the Artivist Film Festival, (where it won Best Documentary Feature), followed by the Boston International Film Festival, (where it won the Best Content Award), and most recently at the San Diego Film Festival, (where it won Best Documentary Film, as well as the Humanitarian Award to Joaquin Phoenix for his work on the film)


7 kommentarer:

Anonym sa...

Men faan VAD HEMSKT, jag kune bara se tills dom slängde ner den levande hunden i sopbilen som skulle krossas levande...FYFAAAN Dom jävlarna kan inte kallas människor..JÄVLASKITMÖRDARE. Och hunden som dom förgiftade som låg i smärtsamma kramper---*gråter* Jag kan bara inte se sånt där.Nu kommer jag drömma mardrömmar, ska pussa på otto nu.

Veronica sa...

oook nu vågar inte jag se =O
Jo jag ska! Men måste va nån dag då det inte gör nåt om jag gråter typ.

Anonym sa...

Vet inte hur lång den var, men såg max 5 min :( sen handlade det om food, såg ut att vara grisar eller nåt.....alltså jag skulle gladligen döda en sån människa..

Anonym sa...

Lägg in den till blondinbella, som älskar att ha päls på sig .....jävla kärring :((((

Veronica sa...

ja fyy! Det är över 1½ timme lång =/ man kommer nog kräkas..

Anonym sa...

Nu har jag sett 20 min, för jag hade missat början...och nu tänker jag inte titta 1 minut till på den.. :(((

Veronica sa...

Kanske blir för mycket att ta in allt på en gång.. gå å pussa Otto!